Ο παραλογισμός του υποχρεωτικού τζίρου μιας επιχείρησης

SegelyachtAdela-bowshotΣε άλλες χώρες της Ευρώπης όποιος νηολογεί ένα σκάφος ως επαγγελματικό, κάνει έναρξη στην Εφορία και μπορεί ακολούθως να το ναυλώνει σε οποιαδήποτε χώρα ή θάλασσα του πλανήτη επιθυμεί, αρκεί να τηρεί τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία και μετά από κάποια χρόνια να τα δηλώσει στην Εφορία. Λέγεται ότι στη Γερμανία, π.χ., δίνει η Εφορία πέντε χρόνια προθεσμία και μετά έρχεται η ώρα της αλήθειας: Πόθεν έσχες, αποσβέσεις, κέρδη – ζημιές, οικονομικό αποτέλεσμα. Ενδεχομένως πρόστιμα κ.λπ. Απλά πράγματα.

Ενώ εδώ κάποιοι ανακάλυψαν τώρα ότι στην Ελλάδα (υπόθεση ΣΥΡΙΖΑ – Πυρήνων της Φωτιάς) συχνά ο νομοθέτης νομοθετεί καθ΄ υπαγόρευση εγκληματιών. Εμείς στο Yachting αυτό το βιώνουμε από την ψήφιση του Ν 438/76, και εντεύθεν που μεταξύ άλλων, οι εισαγωγείς σκαφών από κοινού με τους (εν δυνάμει) ιδιοκτήτες ιδιωτικών θαλαμηγών, είχαν φροντίσει να νομοθετήσουν τη δημιουργία ενός τερατουργήματος, του «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ – ΜΑΪΜΟΥ», το οποίο στηρίζεται έκτοτε από όλους τους σχετικούς (αντισυνταγματικούς) νόμους που ακολούθησαν:

  • Σκοπίμως, αντί ελέγχου οικονομικού αποτελέσματος, απαιτείται μόνον μίνιμουμ ημερών ναύλων σε οποιαδήποτε τιμή. Κανέναν δεν ενδιαφέρει το αν δηλαδή μετά από μια 5ετία ένα «επαγγελματικό» σκάφος έχει π.χ. «κερδίσει» από ναύλους 40.000 ευρώ, ενώ για την αγορά του ο ιδιοκτήτης πλήρωσε 200.000 ευρώ ή 2 εκ. ευρώ!
  • Ο «επαγγελματίας» του ενός επαγγελματικού σκάφους (μαϊμού) φυσικά και δεν δυσκολεύεται να συμπληρώσει το μίνιμουμ των ημερών «ναυλώσεως» κατ΄ έτος. Όλο και κάποιος πεθερός, κάποιος κουμπάρος, ή κάποιος φίλος μπορεί να εμφανίζεται ως «ναυλωτής»…
  • Επίσης ο «επαγγελματίας» ενός χλιδάτου «επαγγελματικού» κότερου, αξίας μερικών εκατομμυρίων ευρώ, δεν έχει ούτε αυτός πρόβλημα: Βάζει π. χ. κάθε φορά κάποιον από το πολυμελές πλήρωμά του να υπογράφει ως «ναυλωτής» το ναυλοσύμφωνο, και νά οι μίνιμουμ μέρες. Αυτός, συν τοις άλλοις, δικαιούται και εφόδια, όπως ουίσκι, τσιγάρα κ.λπ. καθώς και πετρέλαιο τράνζιτο!
  • Το τραγελαφικό εν προκειμένω είναι, ένας γνήσιος επαγγελματίας δεκάδων επαγγελματικών σκαφών να εγκαλείται δέκα χρόνια μετά:

α) ότι παρανόμως(!) άφησε τα σκάφη του ανοίκιαστα,

β) ότι τα συγκεκριμένα σκάφη, ως εκ τούτου, είχαν χάσει δήθεν την επαγγελματική τους ιδιότητα παρόλα που είχαν εν ισχύει την  επαγγελματική τους άδεια έως την ημερομηνία πώλησής τους,

γ) ότι άρα όλα αυτά (π.χ. 7 τον αριθμό) θα μπορούσαν να εκληφθούν ως ιδιωτικά πλέον (υπόχρεα σε ΦΠΑ, Τεκμήρια κ.λπ.), ικανοποιώντας προφανώς κάποια διαστροφή του ιδιοκτήτη τους να μη του φτάνει ένα για ιδιωτικό αλλά εφτά ταυτόχρονα.

-Ελλάς το μεγαλείο σου!

Βέβαια στις Ενώσεις και τα Σωματεία του χώρου, δεν έχει έως σήμερα γίνει γνωστή οποιαδήποτε υπόθεση σχετιζόμενη με την τελευταία αυτή παράγραφο. Τονίζεται δε από όλους ότι αν υπάρξει τέτοιο θέμα θα αντιμετωπιστεί δεόντως στα Διοικητικά Δικαστήρια, ακόμη και στο ΣτΕ.

Σπύρος Σαλβάνος

 

 

 

 

Comments are closed.