Η «Περίθεια» έκανε το γύρο του Κόσμου

PERI

Πρόκειται, φυσικά, για ένα μικρό ιστιοφόρο που οφείλει το όνομά του στη γενέτειρα του προηγούμενου ιδιοκτήτη του και αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με το τελευταίο e-mail από 18. 01.11, βρίσκεται στο Ομάν με προορισμό τη Μεσόγειο. Το σκάφος είχε αποπλεύσει στις 2 Μαΐου 2009 από τη Μαρίνα των Γουβιών για το γύρο κόσμου, έχοντας το πλήρωμά του επιλέξει τη δύσκολη και ασυνήθιστη διαδρομή μέσω του βορειοδυτικού περάσματος.
To «Περίθεια» είναι ένα ιστιοφόρο, γερμανικής κατασκευής, μάρκας Bavaria 44, (13 μέτρα μήκος) με τέσσερις καμπίνες και βοηθητική μηχανή 55 ίππων, το οποίο τους τελευταίους πέντε-έξι μήνες πριν τον απόπλου, είχε προετοιμαστεί και εξοπλιστεί κατάλληλα για το τολμηρό εγχείρημα. Επίσης ο γερμανός επίδοξος θαλασσοπόρος, Uwe Petraschek, είχε σχεδιάσει τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια, και επειδή ο συγκεκριμένος πορθμός του βορειοδυτικού περάσματος είναι ξεπάγωτος και ανοικτός μόνο μερικές μέρες στην καρδιά του καλοκαιριού, έπρεπε να αποπλεύσει έγκαιρα. Στα δυο περίπου χρόνια διάρκειας του περίπλου της γης τον συνοδεύουν μόνον η γυναίκα του Kathrin και οι δύο γάτοι του, Brunni (άφησε την τελευταία του πνοή στις Αζόρες, όπου και ενταφιάστηκε!) και Tassi.PERI ICEB

 Ο 46άχρονος Uwe Petrasek είχε αγοράσει το σκάφος το καλοκαίρι του 2008 και προτίμησε, για γούρι όπως είχε πει, να μην του αλλάξει όνομα. Λίγο πριν τον αποχαιρετισμό και τον απόπλου, λίγο λάδι και λίγο κρασί δικής μας παραγωγής, ως δώρα για το ταξίδι, προκάλεσαν μεγάλη χαρά στο ζεύγος Petraschek. Και ένοιωσαν μια ακόμη πολύ πιο ευχάριστη έκπληξη, όταν είδαν το άλμπουμ με τις φωτογραφίες των παγόβουνων στη θαλάσσια περιοχή της νότιας Γροιλανδίας που είχα τραβήξει από το μονοκινητήριο τετραθέσιο αεροπλάνο τον Ιούλιο του 1995 κατά τη διάρκεια πτήσης μου από Αμερική για Κέρκυρα…
Πού να φανταστούν ότι εδώ στην Κέρκυρα, λίγο πριν την αναχώρησή τους, θα έβλεπαν αεροφωτογραφίες με τις συνθήκες που επικρατούν στη θάλασσα που κι αυτοί θα διέσχιζαν τον ίδιο ακριβώς μήνα του έτους! Επόμενος σταθμός, μετά την αναχώρηση του «Περίθεια» από την Κέρκυρα ήταν η Μάλτα, στη συνέχεια, περνώντας από την Τυνησία, το Αλγέρι, την Ισπανία, το Γιβραλτάρ, την Πορτογαλία, τις Αζόρες Νήσους, τη Νέα Γη, το Λαμπραντόρ και τη Γροιλανδία, έφθασαν τις 9 Αυγούστου 2009 στο Resolute Bay στη νότια ακτή της νήσου Cornwallis (γεωγραφικές συντεταγμένες: N 74.41.48 / W 94.54.54) του Καναδά στον Αρκτικό Ωκεανό.

PERI1
Έως εδώ το ταξίδι δεν είχε απρόοπτα, οι άνεμοι ήταν ή ισχυροί ή άπνοια. Τα δε διάσπαρτα παγόβουνα στη θάλασσα της Γροιλανδίας (Baffin Sea) ήταν ορατά από μακριά όλο το εικοσιτετράωρο, δεδομένου ότι αυτή την εποχή στη περιοχή δεν νυχτώνει εντελώς. Όμως στο Resolute Bay το ζεύγος Petraschek βίωσε την πρώτη ακραία του εμπειρία όταν το «Περίθεια» αποκλείστηκε για μερικές μέρες από τους πάγους, βρισκόμενοι μάλιστα υπό την απειλή μιας πεινασμένης λευκής αρκούδας, φόβος και τρόμος της περιοχής, που είχε καθίσει δίπλα τους πάνω σ’ ένα κομμάτι επιπλέοντος πάγου.
Μια δεύτερη ακόμη πιο ακραία εμπειρία είχαν όταν τελικά βρέθηκαν στο δύσκολο βορειοδυτικό πέρασμα, που ήταν ήδη εν μέρει παγωμένο και όπου αντιμετώπισαν σφοδρή κακοκαιρία, φθάνοντας στο σημείο, μετά από μερικές μέρες περιπέτειας, να εκπέμψουν S. O. S., για βοήθεια που λόγω αποστάσεων, πέρασαν ακόμη κάποιες μέρες μέχρι να έρθει…Χίλια εξακόσια ν. μ. από εκεί, βόρεια του Καναδά ως το χωριό Barrow στο βορινότερο σημείο της Αλάσκας (N 71.21.09 / W 156.32.25), δεν υπήρξαν σοβαρά προβλήματα πέραν του ότι σε όλη αυτή την αφιλόξενη απόσταση σπανίζουν, σχεδόν ανύπαρκτες, οι κατοικημένες περιοχές…

PERI2

Στο χωριό Barrow χρειάστηκε να περιμένουν μια βδομάδα περίπου για να λάβουν ένα πανί από την Κέρκυρα.
Το ταξίδι συνεχίστηκε νότια μέσω του Βερίγγειου Πoρθμού όπου βίωσαν την πιο τρομακτική τους περιπέτεια: για περισσότερο από μια βδομάδα με θυελλώδεις ανέμους, κύματα 6 – 7 μέτρα, με τη μηχανή του σκάφους εκτός ενεργείας και θερμοκρασίες έως και 20 βαθμούς μείον που έκαναν τα νερά από τα κύματα που έπεφταν πάνω στο σκάφος να παγώνουν και το σκάφος να βαραίνει επικίνδυνα…
Μια τελευταία δύσκολη κατάσταση αντιμετώπισαν κοντά στο Μεξικό πέφτοντας μέσα σε Τσουνάμι.
Από εκεί συνεχίζοντας τον πλου δυτικά, στα νησιά Φίτζι του Ειρηνικού Ωκεανού παρέλαβαν τις καινούριες βάσεις της μηχανής που τους είχαν σταλεί από την Κέρκυρα. Πλησιάζοντας προς τη Νέα Γουινέα και μπαίνοντας σε περιοχές που έχουν ξεσπάσει ταραχές, σταμάτησε για λόγους ασφαλείας, η ανάρτηση στην ιστοσελίδα www.perithia.de της εκάστοτε ακριβούς θέσης του σκάφους και του ημερολογίου του κυβερνήτη του.
Τις πρώτες σελίδες του ημερολογίου αυτού, ο θαλασσοπόρος πια Uwe Petraschek τις αφιερώνει στην Κέρκυρα και στην Παλιά Περίθεια. Δείχνει φωτογραφίες από την πόλη και περιγράφει με τον πιο γλαφυρό τρόπο το Κερκυραϊκό Πάσχα που έτυχε να γιορτάσει εδώ πριν από την αναχώρησή του, καθώς και από την Παλιά Περίθεια που επισκέφτηκε για να δει το τόπο προέλευσης του ονόματος του σκάφους του.
Την ιστοσελίδα επισκέπτονται καθημερινά εκατομμύρια επισκέπτες των γερμανόφωνων και μη χωρών – οι αρκετοί σπόνσορες, μεγάλες γερμανικές και πολυεθνικές εταιρείες του χώρου, φροντίζουν γι’ αυτό – και θα ακολουθήσουν σχετικά δημοσιεύματα, συνεντεύξεις τηλεοπτικές εκπομπές, παραγωγή DVDs, συγγραφή βιβλίων κλπ.
Διαφημίζεται, εν προκειμένω, ανέξοδα, με το πιο αποδοτικό, πρωτότυπο και γενναίο τρόπο η Κέρκυρα, γεγονός που θα κορυφωθεί και θα έχει και διάρκεια, με ανυπολόγιστα οφέλη για τον Τουρισμό, ΑΝ ο κατάπλους του «Περίθεια» και η ανάλογη υποδοχή γίνει στην Κέρκυρα.
Λέω «ΑΝ» διότι παρ’ όλα που αυτός είναι ο αρχικός σχεδιασμός, να τελειώσει δηλαδή ο περίπλους της γης στη Κέρκυρα, εδώ που ξεκίνησε, γεγονός πρωτόγνωρο για το νησί, ενδεχομένως αυτό να μη συμβεί εδώ, αλλά σε κάποια γειτονική χώρα: Τόσον οι σπόνσορες, όσον και το ζεύγος των θαλασσοπόρων (αυτονόητο είναι να) έχουν κάθε λόγο να θέλουν να αποκομίσουν το μάξιμουμ της προβολής της επιτυχούς κατάληξης του σπάνιου αυτού εγχειρήματος, επιδιώκοντας μια ανάλογη πανηγυρική υποδοχή. Και βέβαια μόνοι τους όλοι αυτοί, χωρίς την παρουσία των τοπικών αρχών, δεν μπορούν να το πετύχουν.

Λέω «ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ» επειδή τα δύο επείγοντα σχετικά e-mail που έστειλα σε νεοεκλεγέν πρωτοκλασάτο στέλεχος του Δήμου, δεν έχουν ακόμη απαντηθεί, ενώ ο κυβερνήτης του σκάφους, ο θαλασσοπόρος Uwe Petraschek, αγωνιά να έχει απάντηση, δεδομένου ότι τον ερχόμενο μήνα προβλέπει να βρίσκεται στην περιοχή και θέλει επειγόντως να κάμει να σχέδιά του.
Λέτε να μην ενδιαφερθεί κανείς, να χάσει η Κέρκυρα και αυτήν την ευκαιρία, αλλά και να με κάνουν να πάω οικογενειακώς στους Άγιους Σαράντα, ή στο Ντουμπρόβνικ για να υποδεχτούμε τους καλούς μας φίλους?

 

Leave a Reply